На 10 февруари, пратениците на рускиот парламент го усвоија, во третото и последното читање, нацрт-законот за зголемување на казната за „поттикнување употреба на дрога“ на Интернет на 15 години. Претходно, пратениците го усвоија предлог-законот за административни казни до 1,5 милиони руби (20 000 УСД) за „пропаганда на дрога“ на Интернет. Потезите се одвиваат по наредбата донесена од претседателот Владимир Путин, кој ги упати пратениците да преземат дополнителни мерки за борба против трговијата со дрога во 2019 година.
Прес центарот на парламентот ги нарече овие амандмани „зголемена кривична одговорност за пропаганда на дрога“. Сепак, усвојувањето на овие закони е последица на поопшт проблем. Властите во Русија покажуваат дека сметаат дека Интернетот не е алатка за напредок, туку „зло што мора некако да се содржи и против кое треба да се бори“. Во врска со ова, целата политика за информации во Русија во последните неколку години е насочена кон контрола на Интернет и сузбивање на слободата на изразување на Интернет. Овој процес, се чини, ќе продолжи да се развива кон уште поголема репресија и контрола врз Интернет.
Што се однесува до директно усвоените закони и нарко-политиката во Русија, ова уште еднаш го потврдува курсот што го избраа властите за заострување на политиката за дроги и зајакнување на криминалната репресија. Во исто време, апсолутно неефикасни се репресивните политики, мерките за регулирање на полицијата и употребата на сила за решавање на овој проблем.
Како резултат на интензивирање на репресијата, главно луѓето кои користат дрога се наоѓаат во затвор. За такви злосторства, 30% од осудениците издржуваат казни во казнени колонии само за мажи и 40% во казнени колонии само за жени. Во 2019 година, околу 80 илјади луѓе беа осудени во Русија за злосторства поврзани со трговија со дрога. Повеќето од казните (73%) беа за набавка или поседување дрога, други 22% за производство и продажба.
Уделот на ваквите осуденици продолжи да расте во текот на изминатата деценија. Покрај тоа, просечната казна за кривични дела поврзани со дрога исто така се зголемува. Ова создава огромен товар на буџетот на земјата, доведува до пренатрупаност на местата на притвор и влошување на условите во нив. Покрај тоа, ова доведува до повлекување на голем број работоспособни луѓе од економијата на земјата. Конечно, и што е најважно, луѓето кои издржуваат казни за трговија со дрога во затворите, најверојатно, не само што нема да бидат „реформирани и свесни за својата вина“, туку, напротив, се уште стигматизирани и поверојатно да извршат кривично дело подоцна. Ова го покренува прашањето за потребата од реформа на системот на кривично гонење за кривични дела поврзани со трговија со дрога.
Сепак, новиот предлог-закон го продолжува генералниот тренд кој постои долго време. Предлог-законот е полн со нејасен јазик и тоа е причината за можното широко толкување на законот и произволно извршување. Не е целосно јасно што всушност претставува „поттик да се користи“ преку Интернет. Ова значи дека веројатно ќе стане плодна почва за зголемена репресија на дрогите.
Исто така, треба да се очекува дека дискусијата за политиката на дрогите во Русија ќе оди под земја или целосно ќе исчезне.