Во јуни минатата година, Ирска ја информираше Европската комисија за нејзината намера да воведе етикети за предупредување за здравјето на алкохолните производи што се продаваат во земјата, одредба дозволена според нацрт-регулативите за јавно здравје на Ирска 2022 година.
Овие етикети ќе содржат три клучни пораки: „Пиењето алкохол предизвикува заболување на црниот дроб“; „Постои директна врска помеѓу алкохолот и фаталните карциноми“; и симбол кој ги претставува опасностите од пиење алкохол додека сте бремени.
Бидејќи Ирска не доби формални приговори од Европската комисија за време на периодот на мораториум од 6 месеци, и покрај противењето на Италија, Шпанија и шест други земји-членки на ЕУ, министерот за здравство, Стивен Донели, сега е слободен да ги потпише овие одредби во закон.
Во Ирска и ширум светот, консумацијата на алкохол сочинува околу 5% од сите смртни случаи, предизвикува повеќе од 200 здравствени состојби – заболување на црниот дроб и рак – и е поврзано со инвалидитет, невработеноста и насилството.
И покрај овие опасности, истражувањето од 2021 година од ирското Министерство за здравство покажа дека потрошувачката на алкохол во Ирска останува висока, при што 37% од оние на возраст од 15 години или постари пијат алкохол најмалку еднаш неделно и 15% учествуваат во прекумерно пиење.
Тука лежи главниот случај за поддршка на етикетите за предупредување за алкохол, што се сведува на правење информиран избор: потрошувачот има право да знае за ризикот за нив и за другите. Доказите, исто така, сугерираат дека етикетите за предупредување за алкохол го забавуваат пиењето, ги намалуваат настаните за пиење и ги намалуваат приликите за купување, иако податоците за ефективноста се мешани.
Најубедливите докази за однесувањето до сега доаѓаат од канадската квази-експериментална студија, која објави дека продажбата на алкохол се намалила во продавниците за алкохол кои продаваат алкохол со предупредувачки етикети во споредба со оние што не го прават тоа.
Покрај тоа што предизвикуваат промени во однесувањето, предупредувачките етикети може исто така да послужат за да се реконструира алкохолот како стока што заслужува посебно внимание, да ја денормализира вообичаената употреба и да ја нагласи врската помеѓу алкохолот и ракот.
Ако законот сака да се промени, Ирска мора да ги отфрли обидите на индустријата за алкохол да го попречи регулаторниот напредок, од кои имаше многу. Поради координирано лобирање, беа потребни речиси 25 години за да се воведат етикети за предупредување за бременост на алкохолните производи во Австралија и Нов Зеланд по првите формални апликации.
Силните регулативи за предупредување за алкохол во Јужна Африка, кои беа потпишани во закон во 2017 година, беа укинати во 2020 година по домашен и меѓународен притисок.
Ирска не е непозната за индустриската принуда. Анализата што ја испитува рамката на покривањето вести околу етикетите за предупредување за алкохол во Ирска покажа дека повеќето написи прикажуваат перспективи од индустријата за алкохол, при што пораките на предложените етикети – и доказите зад нив – често се оспоруваат. Понатаму, неодамна објавената студија откри дека земјите-членки на Светската трговска организација (СТО) користеле аргументи од индустријата во дискусиите за предупредувањата за здравјето на алкохолот, вклучително и предлозите на историскиот закон за јавно здравје (алкохол) на Ирска од 2015 година.
На пример, Австралија ѝ ги нагласи на Ирска негативните ефекти од овие одредби врз бизнисите поради „трошокот за развој на нарачани етикети“, иако индустријата за алкохол редовно ги менува своите етикети за одбележување празници или спортски настани, без оглед на трошоците.
Авторите препорачаа вклучување на СЗО во дискусиите на СТО поврзани со политиката за алкохол, која потоа ќе може директно да ги побие лажните информации и да ги открие тајните тактики што ги користи индустријата за алкохол.
СЗО веќе се обврза да ја намали потрошувачката на алкохол и неговите штети – нивниот нов проект „Доказ во акција за алкохол“ вреден 10 милиони американски долари има три цели засновани на докази, од кои едната е да воведе етикети за предупредување за здравјето на алкохолните пијалоци.
Сепак, СЗО известува дека само една четвртина од земјите-членки имаат некаква форма на предупредување за здравјето на етикетите за алкохол, а повеќето се насочени кон пиење алкохол и возење под дејство на малолетни лица – повкусни пораки за индустријата за алкохол. Само една земја (Јужна Кореја) има етикета предупредување за врската помеѓу алкохолот и ракот.
Ирска има можност овде да биде светски лидер во нејзините политики за алкохол. Исто така, може да обезбеди вредни, висококвалитетни податоци за ефективноста на етикетите за предупредување за алкохол. Можеби тогаш другите земји ќе влезат во духот.